Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X

Pasy

PASY NAPĘDOWE

- służące do przenoszenia napędu z koła pasowego napędzającego na koło pasowe napędzane przekładni pasowej, składają się z: warstwy nośnej (wykonana z linek stalowych lub poliamidowych), z warstwy podatnej (wykonanej z gumylub kauczuku) oraz z warstwy tkaninowo-gumowej. Natomiast całość jest owinięta zawulkanizowaną taśmą płócienną lub kordową. Budowa taka zapewnia dużą wytrzymałość, giętkość i przyczepność oraz małą rozciągliwość pasa.np. pasem napędowym jest pasek klinowy napędzający prądnicę w silnikowych pojazdach spalinowych.

Podstawowe typy:
  • Klasyczne pasy klinowe (profile: Y/6, Z/10, A/13, B/17, C/22, D/32 oraz E/40). Klasyczne pasy klinowe są stosowane przede wszystkim w przemyśle budowy maszyn jako zamienniki. W nowych napędach prawie zawsze – ze względu na oszczędność miejsca i koszty - bardziej opłacalne jest stosowanie wysokowydajnych, wąskoprofilowych pasów klinowych.
  • Wysokowydajne, wąskoprofilowe pasy klinowe (profile: SPZ, SPA, SPB i SPC) zostały stworzone na potrzeby przemysłu budowy maszyn. Stosuje się je zarówno w nisko obciążonych napędach (np. w pompach wirnikowych) jak i w napędach o dużym obciążeniu (np. w młynach i kruszarkach do kamieni).
  • Z otwartymi brzegami uzębione (profile:XPZ, XPA, XPB, XPC, 3VX/9NX oraz 5VX/15NX) - pasy klinowe posiadające specjalne cięgno i optymalne uzębienie zapewnia to wydajniejsze dynamiczne przenoszenie energii, większą elastyczność i lepsze odprowadzanie ciepła. Zastosowanie pasów uzębionych opłaca się w przemyśle budowy maszyn wszędzie tam, gdzie nie do końca sprawdzają się pasy klinowe z owijką (np.: tokarki i wiertarki, sprężarki, obrabiarki do drewna, pompy).
  • Pasy klinowe zespolone (profile: A BP, B BP, C BP, 15J, SPC BP)- składają się ze stałego zestawu pojedynczych pasów klinowych połączonych na stałe taśmą łączącą.Pasy zespolone są stosowane szczególnie w przekładniach przy dynamicznych obciążeniach zmiennych, pionowych osiach, z napędem płaskoklinowym. Dodatkowo obciążenia udarowe są lepiej przenoszone oraz brak poślizgu pomiędzy pasami klinowymi.

OFICJALNY DYSTRYBUTOR: